بنابراين گزارش ساخت تونل شهداي غزه در منطقه 22 با 95درصد پيشرفت در مرحله نصب تجهيزات تاسيساتي قرار دارد. طول اين معبر با احتساب رمپهاي ورودي و خروجي به حدود 3هزار متر ميرسد و ميتواند در توزيع مناسب بار ترافيك در مبادي ورودي و خروجي غرب تهران نقش مؤثري داشته باشد. ضمن اينكه اجراي آن، امكان احداث ادامه بزرگراه شهيد حكيم را بدون قطع درختان بوستان جنگلي چيتگر فراهم ساخته است.
مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در بازديد از پروژه ساخت تونل شهداي غزه گفت: ساخت اين تونل 9ماه به درازا كشيد، ابتدا قرار بود اتوبان شهيد حكيم از روي درياچه شهداي خليجفارس عبور كند كه بهدليل مشكلات زيستمحيطي، مكان عبور اين اتوبان جنوب درياچه درنظر گرفته شد و باز از آنجا كه عبور اتوبان تأثيرات منفي بسيار زيادي بر جنگل داشت قرارشد كه اين اتوبان به زير زمين و از طريق تونل به مسير خود ادامه دهد.
ازنظر چمران، اين تونلها كه در عمق 12متري زير جنگل واقع شده، با بهرهگيري از دانش و تجربيات تونل نيايش با سرعت بيشتري ساخته شد و ابتكارات جديدتري براي انتقال آب در آن بهكار رفته است.
اقبال شاكري، رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز دراين بازديد ضمن تأكيد بر پيشرفت سريع كار ساخت تونل شهداي غزه گفت: با ساخت ادامه بزرگراه شهيد حكيم اين مسير از مسدودي خارج ميشود و با اتصال به جاده مخصوص كرج (شهيد لشكري)، جاده قديم و اتوبان آزادگان بخشي از ترافيك قبل از رسيدن به بزرگراه شهيد همت هدايت ميشود. وي در عين حال بر لزوم ساماندهي وضعيت ساخت و سازها در منطقه 22شهرداري تأكيد كرد و بابت تأثير بارگذاريهاي ناشي از اين ساخت و سازها بر ترافيك مسيرهاي خروجي و ورودي غرب تهران ابراز نگراني كرد زيرا ساخت و سازهاي بيرويه در منطقه 22 ترافيك بزرگراههاي شهيد حكيم، شهيد همت و نيايش را دچار مشكل ميكند.
عبدالحسين مختاباد، رئيس كميته هنري شورا نيز در اين بازيد طي سخناني بابت آينده زيستمحيطي درياچه شهداي خليجفارس ابراز نگراني كرد و گفت: عدمتحرك درياچه و زبالههايي كه مردم در آن ميريزند ميتواند در چند سال آينده مشكلات زيستمحيطي بهدنبال داشته باشد. حجتالاسلام عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر و پرويز سروري، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران نيز دربازديد از تونل شهداي غزه حضور داشتند.
نظر شما